Eindelijk aangekomen... - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu Eindelijk aangekomen... - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu

Eindelijk aangekomen...

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

02 Juni 2007 | Kenia, Kisumu

Eindelijk aangekomen!! (1 juni)

Woensdag 30 mei zouden we om 21.05 vliegen.
We hadden om 19.00 uur afgesproken op schiphol.
Ik was ontzettend zenuwachtig die dag!
We hebben om 17.00 uur gegeten en we zouden om 18.00 uur richting schiphol vertrekken.

Net voor het eten werd ik gebeld door Saskia, het vliegtuig had vertraging en we zouden pas om 22.45 uur vliegen... Balen dacht ik mja niets aan te doen!
We hadden afgesproken om tegen 20.00 uur op het vliegveld zijn.
We zouden er zo vroeg zijn zodat we nog even wat konden drinken met zijn alle.

Bij aankomst hebben we ingecheckt en zoal ik al zei iets gedronken.
Daarna natuurlijk afscheid genomen van iedereen, even gehuild en door de douane heen. Het afscheid nemen was wel even pittig, gelukkig gaan we geen jaren weg haha...

Als je eenmaal achter de douane bent ben je het afscheid al vergeten. Gewoon even verstand op nul en denken aan de geweldige tijd die je tegemoet gaat.
Eigenlijk mochten we om 22.55 uur in het vliegtuig maar dat werd al veel later. Toen we dan eindelijk om 23.00 in het vliegtuig zaten duurde het heel erg lang voor dat we mochten opstijgen.
Er waren wat technische problemen werd er in het begin verteld. Later bleek dat de motor het niet (goed) deed.
Rond 03.00 uur werd er verteld dat ze het nog een uur aankeken. Als de motor het dan nog steeds niet goed deed dan werd de vlucht gecanceld. (We mochten niet eerder uit het vliegtuig vanwege veiligheidsredenen)

En ja hoor om 04.00 uur moesten we uit het vliegtuig... We kregen van de KLM een toilettasje, eetbon t.w.v 30 euro en een belbon van 5 euro (allebei p/p). We hebben toen gewacht tot 07.00 uur voor verdere informatie.

In de tussentijd zijn we toen maar
even wat gaan eten.
Om 07.00 uur kwamen we terug bij de gate en werd er ons verteld dat we een dagkamer kregen in het Ibis hotel.
Onze vlucht zou om 16.00 uur weer gaan.

In het Ibis hotel hebben we even lekker geslapen want we waren echt kapot.
Later die ochtend kregen we van Co (de man van het ROC die de stage regelde) te horen dat we beter met de vlucht van 21.05 uur konden vliegen omdat we anders 's nachts heel lang in Nairobi moesten wachten en dat is niet veilig.

Wij een beetje balen maar ja niets aan te doen.(uiteindelijk was de vlucht van 16.00 uur zowiezo gecanceld omdat het vliegtuig nog stuk was)
Toen we dit wisten wilden we eigenlijk allemaal wel even naar huis toe.
Anja en ik (Anja reed met mij mee) werden om 15.30 opgehaald bij het hotel. Op de weg naar huis, wat al lang duurde ivm met de drukte, kreeg ik een telefoontje van co dat we terug moesten naar het vliegveld omdat het vliegtuig van die avond overboekt was.
Als we niet snel zouden inchecken zouden we WEER niet vliegen...
We waren met iemand die niet ons terug kon brengen dus we zijn eerst naar huis gegaan.
Daar heb ik even wat gegeten en ben toen weer naar het vliegveld gegaan met mijn vriend en zijn familie.

Uiteindelijk was alles geregeld en konden we toch mee met het vliegtuig die avond. (Hierdoor vlogen we dus wel een hele dag later, 24 uur vertraging...)

Het opstijgen vond ik echt verschrikkelijk, echt dood eng! Het dalen ook trouwens. Verder is het wel fijn in het vliegtuig, net of je in de auto zit eigenlijk.

Toen we in Nairobi aankwamen om 06.30 (Keniaanse tijd. Nederlands: 05.30 uur), hadden we een uur om onze volgende vlucht te nemen.
Eigenlijk zouden we het wel moeten redden maar uiteindelijk toch niet. Onze koffers waren namelijk kwijt!!!
Wij al helemaal in paniek, maar uiteindelijk zijn ze terug gevonden. Ze waren bij een andere band afgeleverd!
We moesten hierdoor wel weer lang wachten, tot 14.30 uur. We kregen we wel een ontbijt van de maatschappij omdat we zo lang moesten wachten.

De vlucht van Nairobi naar Kisumu zou eigenlijk een uur duren maar het duurde maar 25 minuten ofzo. Wel fijn want dat was echt heel eng vond ik. Hij nam steeds bochten enzo...

Toen we daar aankwamen konden we gelijk onze koffers pakken en stond Tom, de chauffeur, op ons te wachten.
We zijn toen naar het huis gegaan waar we slapen. Daar hebben we kennis gemaakt met de mensen die daar wonen en werken in het huis. We hebben toen gedouched en gingen toen eten.
We aten rijst met kip. Het was best lekker vond ik. Daarna zijn we eigenlijk gelijk gaan slapen. We waren zo moe van de lange reis!

Vanochten kregen we een ontbijt. Gewoon brood. Ook dat was best lekker. Natuurlijk wel heel anders dan in Nederland maar ja daarvoor zit je in Afrika!

Daarna zijn we naar Kefeado geweest. De organisatie waar we bij zitten. We hebben wat informatie gekregen en zijn toen met zijn alle gaan lunche bij het victoria meer. Daarna zijn we naar een 'dierentuin' geweest. Hier zaten maar 8 dieren ofzo haha... maar het was wel grappig. Toen zijn we naar een museum geweest. Ook dat was best leuk...

Het is hier echt zo super. De mensen zijn zo vriendelijk en zwaaien steeds naar je.
Het is echt net zo als op tv maar zo raar om dit in het echt mee te maken...
Mensen lopen hier met zware dingen op hun hoofd, trekken hele zware karren, van die krotte kraampjes langs de weg... de meeste wegen zijn ook van die zand wegen met enorme hobbels en kuilen.
Het landschap is wel heel erg mooi.

Nou zoals jullie wel horen bevalt het me dus heel erg hier... Voor iedereen die zit te twijfelen om te gaan, voor vakantie of wat dan ook: GAAN!!!

Nou ik stop weer even voor nu...
Tot snel allemaal!
Liefs! xxx-jes!

  • 02 Juni 2007 - 16:47

    Annette Venlo:

    Heel veel succes en een fijne tijd.Ik blijf je volgen.
    Liefs Annette

  • 02 Juni 2007 - 18:58

    Yvon:

    hoi elise, lekker zeg zo'n vlucht!!!!
    Heel veel plezier daar de komende weken.
    We horen nog.
    xx yvon en family

  • 02 Juni 2007 - 19:07

    Wilma:

    Lieve Elise,
    Wat klinkt het allemaal mooi en goed, fijn dat je zo enthousiast bent.
    We hebben erg met je meegeleeft de hele vliegreis. Gelukkig is alles goed gegaan.
    En als je het zo leest valt het wachten best wel mee ........
    Geniet er maar van en tot mails.
    Liefst Wilma.

  • 02 Juni 2007 - 20:24

    Mama:

    Tijdens ons afscheid op schiphol waren we beiden zeer geëmotioneerd.
    Ik voornamelijk omdat ik me toen pas realiseerde dat je voor 6 weken naar een voor mij onbekend land zou gaan.

    De vertraging van je vertrek heeft hier misschien nog eens extra aan bijgedragen.
    Zoals je al schreef op deze site ben je met een vertraging van 24 uur vertrokken.
    Voor ons allen waren dit 24 ondragelijke uren van ongewisheid en onzekerheid radeloosheid en angst.

    Het gebrek aan informatie of onjuiste informatie ook zijdens schiphol heeft ons bijna tot een punt gebracht dat we van mening waren dat er geen zegen lag op je reis naar Kenia.
    We hebben daadwerkelijk overwogen je op schiphol op te halen.
    Gedachten van wanhoop en angst....... van woensdagavond 21.00 uur tot en met vrijdagmiddag 15.00 uur
    Nu zijn we allen gerustgesteld en kunnen we weer over gaan tot de orde van de dag.

    Als ik nu in gedachte bij je ben probeer ik mij voor te stellen hoe jij openminded met een glimlach en vriendelijkheid dit avontuur tegemoet gaat, gespitst op de mogelijkheden voor je toekomst.
    Geniet van je tijd in Kenia.

    Heel veel liefs, Mama


  • 02 Juni 2007 - 20:52

    Jouw Chauffeur Jan:

    Ik ben blij dat je goed in Kisumu bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt.
    Wat een christoffeltje niet allemaal kan doen.

    Gegroet, Jan

  • 02 Juni 2007 - 21:31

    Suzie:

    Hallo Elise,

    Wat een courage om zo'n reis te maken.
    Vol bewondering heb ik je verslag gelezen.
    Je reisverslagen zal ik danook zeker blijven volgen.

    Misschien kun je bij je volgend verslag ook een paar foto's plaatsen.

    groetjes, Suzie

  • 02 Juni 2007 - 23:35

    Jelmer:

    He Elise,

    Nou... Het eerste mooie verhaal heb je dus alweer :-) Wat een verhaal zeg... De omgeving waar je in zit, klinkt iig goed! Ben al benieuwd naar de foto's. Naja veel plezier iig en geniet ervan.
    Xje Jelmer

  • 03 Juni 2007 - 09:24

    Carolien:

    nou je hebt in ieder geval al weer een boel meegemaakt om er sowieso te komen. geniet lekker daar en ik ga je verhalen bijhouden en dan laat ik weer een berichtje achter en als je terug bent kom ik zeker gauw een keer langs, nu je zo dichtbij woont!

    liefs carolien

  • 03 Juni 2007 - 10:09

    TESSAAA :D:

    Haay lieverdd,(L) wat vreselijk dat je zoveel vertraging hebt gehad en dan ook nog eens je koffers kwijt,:| en al helemaal eng om met het vliegtuig te gaan en te horen krijgen dat die kapot is, nouu ik zou al gelijk niet meer durfen!8-) maar wel écht suuper leuk dat je bent aangekomen en dat het er leuk is!:) ik hoop écht dat het nóg veel leuker gaat worden en dat je dit berichtje leest!:P nouu scháát..
    ILOVEYOU(L) xKxUxSx fn Tessa!(F)

  • 04 Juni 2007 - 08:38

    Janelies De Meer:

    Hoi Elise,
    Nou ik ben blij dat je iendelijk veilig en wel overbent.
    Ik stuur je mail door naar de klas, zodat zij ook mee kunnen genieten.
    Ben je al een beetje bij gekomen van deze reis met hindernissen?
    Hoe is het hotel?
    Geniet er maar van en ik blijf je volgen.
    Hartelijke groeten,
    Jane-Lies de Meer

  • 04 Juni 2007 - 09:16

    Fleur:

    Hoi lieve Ellie.
    Daar ben je dan eindelijk! Wat fijn dat je het naar je zin hebt, ondanks alle vertraging en gedoe. Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's maar geloof dat het daar prachtig is. Ik vind het echt super voor je. Deze ervaring verdien je echt! Er is nu alweer bijna een week voorbij, het gaat toch wel heel erg snel. Geniet ervan. Ik ben benieuwd naar al je andere avonturen!
    Dikke kus X Fleur

  • 04 Juni 2007 - 14:10

    Anouska:

    Heyy...

    Wat een gedoe zeg met die vliegtuigen... Maar gelukkig zijn jullie wel aangekomen ;-)
    Leuk om te lezen hoe je het daar hebt.

    Ik kijk uit naar de volgende berichten..
    Susces en veel plezier...!

    Groetjes Anouska...
    (uit je klas :-P)

  • 04 Juni 2007 - 17:27

    Annika:

    hoi elise
    jeetje wat een vlucht zeg ik had dus nooit meer in het vliegtuig gestapt maarja
    Heel veel plezier daar en ik blijf je volgen hoor
    Liefs Annika

  • 04 Juni 2007 - 18:01

    Layla:

    Hoi Elise,
    Fijn land is het he? geniet van elke dag want voor je het weet zit je weer in nederland. ik mis kenia nog steeds elke dag dat zul je merken als je weer terug bent. misschien leuk om mijn foto's eens te bekijken. www.lay.waarbenjij.nu Veel plezier! groetjes Layla ( vriendin van Anne ) P.S echt leuk om jullie verhalen te lezen.

  • 05 Juni 2007 - 14:55

    Anne:

    heej heej

    Nou die vlucht jezus.. wat een ramp! hoop dat het bij ons wat makkelijker gaat! maar goed we zullen wel merken!

    Maar echt gaaf! ben erg benieuwd hoe jullie het daar hebben! heb er zelf ook super veel zin in!

    Maar igg update de site weer snel;) haha ik ga het bij houden! nou HEEEL VEEL PLEZIER

    kus anne

  • 06 Juni 2007 - 00:04

    Marleen:

    Lieverd! wat spannend allemaal! wat een rampenvlucht alleen haha, maar dat hoort bij het avontuur! het klinkt allemaal prima! hartstikke leuk zeg! je zal wel een cultuurschok hebben, maar daardoor leer je alles hier ook wel waarderen denk ik, en zie je dat het veel simpeler ook allemaal kan. ik ga alles van je lezen hoor! heel veel plezier en niet teveel aan thuis en bartje denken (die vermaakt zich wel met zijn vrienden haha) en dan komt het allemaal helemaal goed! JE BENT EEN TOPPERTJE! liefs, xxx marleen

  • 08 Juni 2007 - 17:22

    Maaike:

    heej elise ..!!
    Wat een drama zeg op schiphol.
    en dan ben je der en dan moet je o00wk nog je koffers kwijt wat een ramp zeg !1 poeh
    Ik hoop dat je een leuke tijd krijgt daar !!
    Wel alles der over blijven vertellen he op je site !!..
    Zie je snel weer op school!!..
    xx maaike xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Dit is mijn blog over mijn tijd in Barcelona. Ik geef hier Nederlandse les aan kinderen die Nederlands als tweede taal leren. Eén ouder is dan ook Nederlands(e). Daarnaast ga ik 10 uur per week naar school om zelf Spaans te leren.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 15207

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 31 Juli 2016

Barcelona

30 Mei 2007 - 31 Mei 2007

Kenia

Landen bezocht: