Regenwoud! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu Regenwoud! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu

Regenwoud!

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

01 Juli 2007 | Kenia, Kisumu

Hey allemaal!
Vanmorgen terug gekomen van het regenwoud... HET WAS SUPER!
We sliepen in van die echte afrikaanse hutjes. Er stonden gelukkig wel bedden in, dacht eerst namelijk dat we op een matje op de grond moesten slapen haha!
We gingen rond half 2 het regenwoud in. Eerst kregen we een beetje uitleg over wat we konden verwachten en vertelde de gids dat we stil moesten zijn zodat we de dieren konden zien.
De gids heeft ons veel bomen laten zien. Er waren bomen die heel erg appart er uitzagen en zelfs bomen die super erg stonken! Ook waren er bomen die 2 of 3 bomen in een waren. (jullie moeten de foto's maar even bekijken)
In het begin liepen we gewoon op een normaal bospad, later werden de paden wat smaller maar je kon nog prima lopen. Op een gegeven moment gingen we echt ergens de struiken in... dat was geen normaal pad meer. Je moesten takken aan de kant duwen, over boomstronken heen klimmen of er juist onderdoor kruipen... het was echt heel leuk om te doen en zien! Sommige paden waren heel erg glad van de modder, ben dan ook een paar keer bijna onderuit gegaan!
We zagen al vrij snel de eerste apen. Onze gids kon ze ruiken heel grappig... De apen zaten heel hoog in de boom dus ik kon er geen foto van maken want dan zag je alleen maar bomen. Ze waren wit met zwart en hadden een hele lange staart. Deze apen hebben we trouwens meer gezien in de tijd dat we in het regenwoud waren.
Op een gegeven moment moesten we een heel steil stuk op klimmen. Het was bijna niet te doen (ik heb namelijk niet een heel goed conditie ;) haha) nee hoor ik kwam wel omhoog maar het was wel pittig, het was namelijk ook erg glad en er waren ook af en toe boomstronken waar je over heen moest klimmen...
Eenmaal boven gekomen moesten we nog een houtentrap op, je kwam dan in een hutje waar je over het regenwoud kon kijken, echt heel erg mooi! In de verte zag je het al regenen dus we gingen gauw weer verder...
We moesten toen dus gaan dalen en we hadden ook geen goede grip omdat er allemaal losse stenen lagen... ik was de hele tijd bang dat ik zo naar benenden zou glijden dus ik ging niet zo snel vooruit maar heb het wel gehaald zonder te vallen!
Er waren ook super veel vlinders daar, ook waar we sliepen. Ze vliegen de hele tijd om je heen en je kon ze ook heel makkelijk pakken. (ik heb ze zelf niet gepakt maar anja en anne wel)
Ook hebben we rode apen gezien. Die waren op een gegeven moment ook vlak boven ons, heel leuk om te zien!
De wandeling duurde ongeveer 4 uurtjes maar voor je gevoel is het veel langer. Het is namelijk erg warm, de paden zijn slecht en het is soms heel stijl. Ook begon het natuurlijk op een gegeven moment te regenen. In het begin dacht ik nog oh lekker wat afkoeling maar die regen was steenkoud. We waren ook helemaal nat geregend en gingen toen ergens in een hutje schuilen. Anne wou eigenlijk door lopen, en ik ook wel maar toen heb begon te onweren was ik blij dat ik veilig stond haha... Shadrack wou ook even wachten, hij had ook geen droge kleding mee, maar ja nat waren we al!
Na een tijdje, toen het bijna gestopt was, liepen we weer verder. Onderweg nog wat harde donderslagen (wat ik dus niet leuk vond) maar het was wel droog daarna. Ook waren er hele erge plassen, maar omdat mijn schoenen en sokken toch al drijf nat waren liep ik er maar gewoon door heen. Hoefde ik ook niet moeilijk te doen om van droog stukje naar droog stukje te springen. Sommige plassen waren wel heel erg diep, dan liep het water zo je schoenen in!
Al met al was het echt super leuk om te zien en mee te maken! Veel foto's heb ik niet gemaakt omdat je veel aan het lopen bent en van de dieren kan je bijna geen foto's maken. We hebben trouwens ook nog een watervalletje gezien maar het regende zo hard dat ik mijn camera niet kon pakken.

Toen we weer terug waren bij de hutjes hebben we even droge kleren aangedaan en zijn we naar een hotel gegaan om de douchen en te eten. Daarna hebben we met zijn alle even in het hutje van Anne en mij gezeten. Tom ging nog wat dierenverhalen vertellen en toen zijn we gaan slapen. Al best vroeg trouwens want we waren allemaal best moe. In het hutje was het wel even wennen want er zaten allemaal enge beesten op de muur. Gelukkig hadden we een klamboe zodat ze niet bij ons in bed konden haha! We hadden ook een olielamp gekregen en die hebben we aangehouden de hele nacht zodat we wat konden zien (er is daar geen elektriciteit). Er was daar trouwens ook geen normale wc, het was een gat met twee stenen er naast waar je dan op moest staan.
We hadden een bak in onze kamer staan, volgens mij eigenlijk om je in te wassen, maar tom zei dat we daar wel in konden plassen, hoefde je 's nachts ook niet naar buiten. Dat heb ik dus ook maar gedaan. Ik wou het eigenlijk op houden maar ik moest op een gegeven moment zo nodig dat ik niet anders kon. Op dat moment hoorde ik trouwens ook apen schreeuwen buiten, echt niet normaal hoeveel lawaai. We hadden onze deur ook niet op slot gedaan en ik was vet bang dat een van die apen naar binnen zou komen dus heb toen gelijk maar de deur dicht gedaan.
Ik heb wel heerlijk geslapen daar, werd af en toe wakker van de beesten, voor van de apen maar het bed lag heerlijk! 's morgens hoorde ik een hele harde knal en aangezien er een man rond loopt met een geweer om ons te beschermen voor dieren en rare mensen dacht ik dat er iets of iemand was neergeschoten. Uiteindelijk bleek dat een aap iets had laten vallen op de douche en die is gemaakt van een soort platen dat heel veel lawaai maakt.
'S ochtends werden we om 8 uur gewekt en zijn toen naar een natuurlijke steen gegaan om daar foto's van te maken. Het is een steen boven op een andere steen (ook hier moet je maar even de foto's bij kijken). Daarna zijn we door gereden naar de evenaar. Daar staat een soort van paaltje zodat je kan zien dat daar de evenaar is. Toen zijn we doorgereden naar Kisumu en hebben in het huis waar we slapen heerlijk ontbeten en gedouched!
We komen net van het grillhouse. Dat is een restaurant waar we ongeveer elk weekend wel een keer heen gaan, ze hebben daar namelijk super lekker eten! En nu zit ik achter de pc haha...
Vanavond gaan we uit eten met zijn 4e bij het grillhouse en dan ga ik lekker naar het huis even nietse...

Het is nu echt aftellen... nog 5 nachtjes hier in Kisumu, 1 in het vliegtuig en dan zie ik iedereen weer! Ik heb het echt super gehad, een ervaring om nooit te vergeten, heb ook totaal geen heimwee gehad maar ik ben toch blij dat ik nu weer naar huis mag! Heb mijn vriend en ouders erg gemist en natuurlijk de rest van al mijn vrienden en familie!
Dan kan het normale leven weer beginnen... voor zo ver dat van ons normaal te noemen is...
De mensen zijn hier zo veel gelukkiger en vriendelijker dan bij ons. Je zou het niet verwachten maar toch is het zo... Zoals ze hier altijd zeggen: Pole pole (rustig aan) Waarom haasten als er zoveel tijd is...

Ik weet niet of ik nog op internet kom deze week maar ik schrijf zowiezo nog een berichtje als ik thuis ben.
Deze week nog even lekker relaxen, beetje winkelen en rond kijken en dan op naar schiphol!

  • 02 Juli 2007 - 06:53

    Carolien:

    hey elise, heb al je verhalen elke keer bijgehouden en het was echt super om het elke keer weer te lezen en wat een mooie foto's. het zal zeker een gedachte bljven die je nooit meer zal vergeten en waar je met plezier naar terug zal kijken. het zal best lastig zijn om straks weer hier in nederland te zijn en dan weer het normale leven gaan leven wat we hier gewend zijn. ze leven daar volgens mij zo anders, zo relax! heb je nu de laatste dagen lekker vrij geniet er lekker van en koop nog wat leuke souvenirs waar je leuk naar kan terug kijken als je weer in nederland bent!

    groetjes en alvast een goede terug reis mocht ik je niet meer spreken en typen via deze site!

    groetjes liefs carolien

  • 02 Juli 2007 - 09:18

    Barry:

    Eindelijk een berichtje van je tante uit Venlo,ik hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent elise.
    Geniet van alles wat je doet, voor je het weet ben je weer in dit regeachtig kikkerlandje.
    Je krijgt heelveel groetjes van Fer,Dewi,Mohamed(haha)en Roy.Ik zie je hopelijk snel weer,praten we dan over al je avonturen.Nog veel plezier en tot snel.Dikke kus B.W.te V

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Dit is mijn blog over mijn tijd in Barcelona. Ik geef hier Nederlandse les aan kinderen die Nederlands als tweede taal leren. Eén ouder is dan ook Nederlands(e). Daarnaast ga ik 10 uur per week naar school om zelf Spaans te leren.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 15209

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 31 Juli 2016

Barcelona

30 Mei 2007 - 31 Mei 2007

Kenia

Landen bezocht: