Twee zieken in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu Twee zieken in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu

Twee zieken in Kenia

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

23 Juni 2007 | Kenia, Kisumu

Elise en Anne zijn sinds woensdag ziek. Elise is donderdag in het ziekenhuis opgenomen. Vandaag, zaterdag 23 juni mocht Elise weer naar huis. Helaas is ze deze week niet in staat haar verslag te schrijven. (haar verslag volgt). Om toch iedereen te informeren wat ze zoal gedaan hebben en met name om iedereen gerust te stellen volgt een knip-, plak-, en kopieerverslag Onderstaande stukjes zijn geschreven door, Anne, Saskia en Anja.
Uiteraard hoopt Elise op veel leuke reacties dus………… allemaal reageren.

Maandag 18 juni,
Tom onze chauffeur zou ons om kwart voor negen op komen halen omdat we eerst weer even naar de supermarkt en de bank moesten. In de supermarkt heb ik gelijk een goede leren voetbal gekocht zodat we lekker kunnen voetballen met de kinderen.We zijn ook nog langs het kantoor van Kefeado geweest daar hebben we afscheid genomen van Co want die ging dinsdag weer richting Nederland. Deze week zou ik les gaan geven met Elise. We waren erg vroeg in Migori dus we hadden lekker lang de tijd om te lunchen. De week begon weer lekker voor Elise en mij want de Minyenya heeft nog steeds geen stroom. Wij hebben ons weer lekker zitten vervelen in de auto met Tom samen. We waren rond 13.50 al op de scholen dus de kinderen hadden nog 10 minuten om te spelen. We hebben toen de voetbal aan de kinderen gegeven en echt de hele school ging achter die bal aanrennen. Echt een heel apart leuk gezicht. Later zaten Elise, Tom en ik in de auto kwamen de kinderen weer naar de auto om naar de bal te vragen. De chauffeur van Co verbleef ook de heel weeek in het Border Point Hotel in Isibania waar wij door de weeks ook verblijven. We hebben s maandags lekker kip gegeten met ungali. was erg lekker. S avonds hebben we nog gezellig buiten bier gedronken en gelachen.

Dinsdag 19 juni,
Elise en ik zouden les moeten geven op de Obama en Saskia en Anja op die andere scholen. S ochtends kwam ik er weer achter dat ik weer flink aan de diaree zat en Elise ook. We zijn wel gewoon les gaan geven alleen viel de stroom na een uurtje uit. :s dat was wel ffies iets minder. We hebben toen maar gezellig met de kinderen over Kenia gepraat. Toen zijn Elise en ik samen naar de mainroad gelopen. Vorige week donderdag zijn we bij huisjes gaan kijken hoe de mensen woonde en toen had Co bij een vrouw rietentassen voor ons besteld. En drie van de vijf tassen waren al klaar. Toen hebben we nog bieblessen gegeven nou ja wat je bieb lessen kan noemen. De mensen snappen zelf de bedoeling niet we hebben de kinderen maar een boek gegeven en vervolgens hun naam en de naam van het boek opgeschreven. Met lunchen voelde ik me al heel misselijk had ik toch iets besteld. Een keer r aden weer patat:S proefde de patat ook nog naar vis heel vies dus ik had niets gegeten. Toen ik terug kwam bij het hotel was ik gelijk naar bed gegaan voelde me namelijk nite echt lekker. S avonds had ik ook niets gegeten omdat ik nog steeds misselijk was en heel erg aan de diaree was. Elise werd s avonds in ene heel erg ziek. Ik heb dinsdagnacht ook heel slecht geslapen omdat ik iedere tien min. naar de wc moest.

Anne,www.molleeannie.waarbenjij.nu

Woensdag 20 juni,
De volgende ochtend waren Anne en Elise niet aan het ontbijt. Toen ik ging kijken bleek dat ze allebei heel erg ziek waren. Daarom ging ik alleen naar Manyatta school en ginge Saskia naar Albama om daar les te geven. Ik heb op mijn school met 5 kinderen en 1 leraar een powerpoint presentatie gemaakt. Dat vonden ze erg leuk om te doen.Toen we weer terug waren bij het hotel kwamen we erachter dat Elise en Anne zich steeds zieker voelden daarom zijn we de volgende dag alweer teruggegaan maar Kisumu.

Anja, www.anja18waarbenjij.nu

Donderdag 21 juni,
Vanochtend rond 10 uur zijn we vertrokken uit Isibania. De reis was echt vreselijk! 2 Zieke in de auto en een rit van bijna 3 uur voor de boeg. Gelukkig liep het wel voorspoedig en we zijn meteen door gegaan naar de dokter. Die ging eerst wat tests doen en bij Anne hebben ze wat bloed afgenomen en met El moesten we meteen naar het ziekenhuis. Nou zit je dan in de hal/ wachtruimte met een nummertje! Hehe eindelijk nr 43. Nou wij waren doorverwezen naar een speciale dokter maar die was natuurlijk de stad uit! Dan maar een algemene dokter!
Na een aantal tests en een echo hebben ze besloten dat ze moet blijven. Wij hebben haar helemaal verzorgt en ik heb overnacht bij haar in het ziekenhuis. 'S nachts kwamen natuurlijk zusters binnen die met het infuus gingen klojen en temperatuur meten enzo. Steeds het licht aan dus ik kan niet echt zeggen dat ik lekker heb geslapen! Vanavond is Anja aan de beurt!

Saskia, www.saskia18.waarbenjij.nu

Vrijdag 22 juni,

Saskia is bij Elise blijven slapen in het ziekenhuis. Ze is al echt een heel stuk opgeknapt en als het goed is mag ze morgen lekker naar huis. Ze heeft ook een bacterie en nog iets maar die naam weet ik niet. Ze voelt zich vandaag al echt heel goed ze wilde het liefst ook naar h uis maar ze krijgt nog medicijnen toegediend via het infuus. Ik hoop dat ze snel weer beter is. want ik mis haar nu al. We gaan strakkies weer even naar haar toe. Vanavond blijft Anja bij haar slapen omdat ik zelf ook nog niet beter ben.

Anne

  • 23 Juni 2007 - 19:54

    Annika:

    Hoi elise
    Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat en dat je nog kan genieten van deze stage/vakantie
    Heel veel beterschap
    Liefs annika

  • 24 Juni 2007 - 10:38

    Jelmer:

    Nou lekker verhaaltje dit dan.... Schrik me helemaal kapot joh!! Hoop dat je je idd echt beter voelt en dat je snel weer wat van jezelf laat horen!
    Super lief en goed dat die meiden je zo goed hebben geholpen!
    Anyway... Veel beterschap en blijf genieten daar!
    Xje Jelmer

  • 24 Juni 2007 - 12:24

    Wilma:

    Lieve Elise.
    Wat een verhalen allemaal, het valt ook niet mee om daar te voorkomen dat je aan de diarree raakt. Wel goed om te lezen dat ze ook daar prima onderzoek kunnen doen.
    Ik ben heel blij dat je weer uit het ziekenhuis bent, knap maar weer snel op en probeer de laatste twee weken ervan te genieten. Wat super lief dat de meiden blijven slapen bij jou in het ziekenhuis jullie zijn echt een superteam.
    LIefst Wilma.

  • 24 Juni 2007 - 13:07

    Desi:

    hey hey elise.
    wat doe je nou weer..
    je had zoveel zin om stage te gaan lopen en dan word je ziek..:P
    in ieder geval veel beterschap en we wahcten weer op je volgende verslag..

    kus desi

  • 24 Juni 2007 - 13:27

    Roosje En Foke:

    Hey ellie!

    Wat een pech voor je zeg! We hopen dat het echt beter met je gaat, je moet ons maar goed op de hoogte houden! Probeer nog maar goed te genieten van de verder tijd daar,

    Roosje en Foke


  • 24 Juni 2007 - 15:46

    Jeff:

    Sukkeltje...

    haha, schrok zeker toen ik het las....arme jij....maar lief dat je zoveel steun krijgt daar en natuurlijk vanuit Holland. Dank je wel voor de mooie kaart en ben erg benieuwd naar mn schitterende cadeau...

    Nog steeds zoveel vertrouwen in de Christoffel? haha...nie wegdoen he

    XxX je maatje

  • 25 Juni 2007 - 07:19

    Carolien:

    jeetje elise wat ben je daar toch allemaal aan het doen. hopelijk gaat het snel weer beter met je en kan je weer van andere dingen gaan genieten. je hebt mij echt laten schrikken. dus snel weer opknappen hoop ik en dan lezen we weer jouw berichtjes.

    liefs carolien

  • 25 Juni 2007 - 14:42

    Marleen:

    oww lieverd, wat zielig voor je! wat kut allemaal! ik schrok me rot! niet fijn! gelukkig gaat het weer goed met je nu.. wat balen zeg! hopelijk kun je nu weer lekker verder genieten! Tot over 2 weken, dag schatje, xxxx leen

  • 25 Juni 2007 - 14:55

    Annette:

    ELISE
    IK BEN BLIJ DAT JE WEER OPGEKNAPT BENT HET BLIJFT ALTIJD OPPASSEN MET WAT JE EET OF DRINKT EN JE REIST TOCH NIET ZO VER OM HET ZIEKENHUIS IN TE DUIKEN BEN VOORZICHTIG EN IK KIJK UIT NAAR JE VOLGENDE VERSLAG

    lIEFS ANNETTE VENLO

  • 30 Juni 2007 - 08:47

    Marja Hasert:

    Hoi Elise,
    Goed te lezen dat je weer helemaal opgeknapt bent. Leuk hoor die berichten over je belevenissen. Nog heel veel plezier deze week en alvast een goede reis naar huis!

    Mag je je liefje weer in je armen sluiten! Moet toch ook een fijn vooruitzicht zijn. ;-)

    Liefs
    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Dit is mijn blog over mijn tijd in Barcelona. Ik geef hier Nederlandse les aan kinderen die Nederlands als tweede taal leren. Eén ouder is dan ook Nederlands(e). Daarnaast ga ik 10 uur per week naar school om zelf Spaans te leren.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 15211

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 31 Juli 2016

Barcelona

30 Mei 2007 - 31 Mei 2007

Kenia

Landen bezocht: