Laatste lesweek - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu Laatste lesweek - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu

Laatste lesweek

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

29 Juni 2007 | Kenia, Kisumu

Deze week was onze laatste lesweek... Heel gek om les te geven op een school waarvan je weet dat je de kinderen en leraren nooit meer zult zien...
Deze week zou ik eigenlijk met Sas les geven maar omdat Anne en ik vorige week ziek waren en dus maar 1 dag les hebben kunnen geven samen hadden we met zijn 4e besloten om in de zelfde groepjes te blijven. Ik zat dus de hele week weer met Anne opgescheept ;) haha nee hoor het was heel gezellig!
Obama is de school waar wij 's ochtends heen gingen. Dit is echt een super leuke school! De leraren zijn daar zo aardig en meegaand met de kinderen. Je ziet dat ze echt om de kinderen geven en op sommige andere scholen vraag ik me dat wel eens af... Ze geven daar wel om de kinderen maar zijn zo veel strenger. 100 % dicipline is bij sommige scholen hun motto en dat zie je dan ook heel erg. De kinderen zijn daar echt bang voor de leraar en dat is bij Obama helemaal niet zo!
De laatste dag dat we bij Obama waren (Donderdagochtend) moesten we les geven aan de leraren. De leraren wisten al best wel veel dus konden vooral zelf aan de slag. We hadden gevraagd of we, als we klaar waren, wat foto's mochten maken van de klassen en dat was geen probleem. Ook hadden we gevraagd naar een heeeeeel schattig jongetje (foto komt nog op mijn site te staan). Ik noem dat jongentje mijn kindje haha... hij is een weesje, echt zo'n schatje. De directeur ging het toen aan de lerares vragen of ze hem even wou halen zodat we hem een handje konden geven en wat foto's konden maken. Later toen het pauze was mochten we de klassen in. Daar gingen de kinderen voor ons zingen echt super leuk!

's middags konden wij geen les geven omdat die school, nog steeds, geen stroom heeft. We hebben daarom een keer geruild met Anja en Saskia zodat we een keer les konden geven 's middags.
Die keer dat wij toen 's middags aan het les geven waren en Anja en Sas op ons wachten gingen zij voetballen met wat straatkinderen. Nou ja echt straat kinderen waren het niet, volgens mij gingen ze wel 's ochtends naar school maar dat weet ik niet zeker...
De volgende dag ging Anne met de kinderen voetballen... het was echt heel leuk!

Deze week hebben we ook shirts uitgedeeld. Deze had Anne gekregen van een winkel in Nederland. De kinderen waren zo blij en gelukkig met de voetbalshirts! Echt heel leuk om te zien!

Morgen gaan we naar het regenwoud en dan kom ik zondag weer op internet. Dan typ ik wat meer over deze week want ik heb nu een heel erg rot toetsenbord en ook niet zo veel tijd! sorry!

tot zondag!

  • 29 Juni 2007 - 15:03

    Mohamed Alie - Venlo:

    :D je laatste week voorbij:D:D:D
    ik hoop dat ik je snel weer zien

    kunne we iets gaan doen nemen we dewi ook mee ;) en haar vriendje :P achja nog veel plezier en tot snel (K)

  • 30 Juni 2007 - 17:48

    Mama:

    Lieve Elise,

    De afgelopen weken zijn in een versnelling aan mij voorbijgegaan. Over een week ben je al weer thuis. De laatste lootjes wegen het zwaarst......als iets waar is dan dat wel. Op het moment lijkt iedere dag 72 uur te hebben. Al weet ik dat dit een droom van je was toch ben ik blij dat het nu bijna zover is dat ik je op schiphol weer in mijn armen kan sluiten.

    Heel veel liefs,

    Mama


  • 01 Juli 2007 - 08:21

    Wilma:

    Lieve Elise.

    Wat vliegt de tijdt, nog een weekje en dan ben je weer thuis. Nou het is ook wel genoeg geweest hoor.
    Maar deze ervaring vergeet je nooit meer.
    Wat een lieve kindjes allemaal he, het is ook een mooi beroep om met kinderen om te gaan.Geniet er nog even van.
    Liefs Wilma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Dit is mijn blog over mijn tijd in Barcelona. Ik geef hier Nederlandse les aan kinderen die Nederlands als tweede taal leren. Eén ouder is dan ook Nederlands(e). Daarnaast ga ik 10 uur per week naar school om zelf Spaans te leren.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 15207

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 31 Juli 2016

Barcelona

30 Mei 2007 - 31 Mei 2007

Kenia

Landen bezocht: