Eerste indruk, kort bericht - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu Eerste indruk, kort bericht - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Inderhees - WaarBenJij.nu

Eerste indruk, kort bericht

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

09 Juni 2007 | Kenia, Kisumu

Aan al mijn lezers,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle reacties.
Ik zie er iedere week naar uit jullie berichtjes te lezen.

De wekelijkse verslagen zijn een opsomming van dingen die ik die week heb gedaan.
Nu bij het nalezen van mijn weekverslag merk ik dat bepaalde dingen toch een andere indruk op mij hebben achter gelaten dan dat ik eigenlijk dacht.

Bij het downloaden van de foto's die ik bij mijn verslag heb geplaatst, merkte ik dat de foto van een keniaans jongetje in een kapot t-shirt mij nu een heel ander gevoel geeft.
Ik zag nu opeens niet meer dat arme kind met kapotte en vuile kleren.......
Ik zie nu als ik in zijn gezicht kijk, een vrolijk, tevreden en gelukkig kind.

Het is hier een hele andere wereld.

De armoede, de hutjes, de scholen, de kinderen met vuile en kapotte kleren hun lichaamsgeur.....
Mijn eerste indruk was dat ik hier alles wilde veranderen.
Triest, zielig ik weet niet wat ik allemaal dacht.

Toch is het niet allemaal zo zoals het lijkt of als ik het zie en meemaak.

Ik moet proberen om me in de mensen hier te verplaatsen, misschien ook om me zelf te beschermen.
Ik heb het toch wel moeilijk gehad met bepaalde dingen.
Een dood kind op de weg, schoolkinderen zonder schoenen die kilometers moeten lopen.....

De kinderen zijn gelukkig en weten niet beter.
Ook moet je er natuurlijk aan denken dat het hier een hele andere cultuur is. Ze hebben hele andere voorzieningen dan wij in Nederland.
De armere mensen hier kunnen niet elke dag douchen en hun kleren wassen...
Kunnen niet altijd die medijnen krijgen die ze nodig hebben.

Het is soms moeilijk maar zij leven hun leven en ik moet proberen dit te accepteren en ze daarin in hun waarde te laten.

Ik kan hier nog veel leren.....

Raar dat een foto, een gezicht van een kind mij een andere kijk op Kenia geeft.

Ik kon niet alle foto's een beschrijving geven het internet hier is een beetje traag.

Veel leesplezier en ik hoop op veel reacties.
Ook van mensen die ik niet ken is het leuk iets te lezen.

  • 09 Juni 2007 - 20:50

    Fleur:

    Hoi lieve Ellie!
    Wat fijn om te lezen hoe je het daar hebt. Ik kan het me echt niet voorstellen hoe het daar is, ook al schrijf je hoe je het allemaal mee maakt, toch is het moeilijk te beseffen. Apart om al die foto's te zien. Ik had het me zo anders voorgesteld.
    Ik hoop dat je het naar je zin blijft hebben, maar dat zal zeker lukken aangezien je avonturen!
    We missen je hier wel hoor!
    Veel plezier en geniet er van(zover het kan)
    Heel veel liefs en een dikke kus X

  • 10 Juni 2007 - 15:32

    Lodie:

    Lieve Elise,

    Ik kan het mij levendig voorstellen dat het moeilijk is alles wat je ziet en meemaakt een plaats te geven.

    Zo te lezen maak je op dit moment een proces door waarop je kijk op de wereld in positieve zin schijnt te veranderen.

    Je beleving om je te verplaatsen in een andere cultuur zal hier zeker aan bijdragen.

    Deze stage, zoals jij het noemt de reis van je leven, zal naar mijn mening een blijvende indruk op je verdere leven achter laten.

    Het is noemenswaardig dat je ondanks alle tegenstrijdigheden die je nu in Kenia ziet toch een nuchtere kijk op het leven blijft houden.

    Je stelt je open voor veranderingen, probeert te leven in een andere cultuur en kunt dingen toch relativeren.

    Je leert jezelf beter kennen. Je beschrijft hoe bepaalde ingrijpende ervaringen toch een positieve inmpact kunnen hebben.

    Ik ben trots op je en heb veel waardering voor hetgeen je op dit moment mee bezig bent.

    De foto's hebben een toegevoegde waarde aan je verhalen.
    Voor mij zijn ook je foto's een verhaal op zichzelf.
    Mijn complimenten, de door jou gemaakte foto's hebben grote indruk op mij gemaakt.

    Geniet van je tijd in Kenia, blijf erover schrijven en fotografeer vooral al dat gene wat indruk op je maakt.

    Lodie












  • 11 Juni 2007 - 07:41

    Hendrik:

    zo dat is wel effe wat anders als hier in nederland! veel suc6 daar!
    kus

  • 11 Juni 2007 - 10:41

    Carolien:

    je zal inderdaad in de loop dat je daar bent zeker een andere kijk op het leven daar krijgen. die misschien wel heel anders is, maar ook wel heel erg mooi. zij redden zich heel anders dan ons. ik vind het knap dat je het allemaal typt en met ons deelt. heel erg leuk om te lezen wat jouw gevoelens zijn en wat het met je doet allemaal.

    liefs carolien

  • 12 Juni 2007 - 15:31

    Lay:

    nou elise neem het allemaal maar goed in je op het is heel maf als je straks weer terug bent. ik denk dat het voor iedereen anders is maar ik denk er nog vaak aan terug en kan ook niet wachten om terug te gaan naar kenia! veel succes nog en geniet van elke dag voor je het ben je weer thuis en is alles weer normaal haha. ik denk aan jullie meiden! het is niet niks he? fijne tijd nog! xxxx lay ( vriendinnetje van annie )

  • 13 Juni 2007 - 08:13

    Foke & Roosje:

    Hi Elly!

    Wat ontzettend bijzonder wat je allemaal meemaakt! We houden je verslagen zeker in de gaten.

    Geniet ervan!

    Kus Fook & Roos

  • 13 Juni 2007 - 09:49

    Lay:

    als je op mijn site kijkt. www.lay.waarbenjij.nu dan heb ik een foto met allemaal kindjes op straat, en 1 van die kindjes heb jij ook op een foto staan, bij jou foto staat arm kind, dat jongetje staat ook op mijn foto, toevallig he. moet je maar eens gaan kijken. veel plezier nog! xxxx lay.

    gaan jullie dit weekend op safari? je zult het heel erg leuk vinden, zorg dat je batterijen zijn opgeladen haha.

  • 13 Juni 2007 - 14:07

    Mares:

    Ej elise,

    zoals beloofd voor jou ook een bericht, heb je het daar een beetje naar je zin?!geen spijt gehad van deze beslissing? mis je je vriendje een beetje?!

    het is echt heel wat lijkt mij wat je daar mee maakt eerst met het vertrek al met de vlucht enzo en nu je daar zit, valt het nou tegen?! of zou je zo weer gaan?! tlijkt mij iddgeval echt super om het een x mee te hebben gemaakt...

    mr wat doe je nou zo doordeweeks? heb je al les gegeven enzo?

    liefs xxx

    ps heb je melanie afgelopen week ngo gesproke?

  • 15 Juni 2007 - 13:26

    Janelies:

    Hoi Elise,
    Net even tijd gehad om je foto's te bekijken.
    Wat een schril contrast met de huizen en scholen in Nederland.
    Toch zie je eigenlijk alleen maar blije gezichten. Behalve dat ene kleine meisje dan.
    Heb je het naar je zin daar?
    Kun je goed opschieten met Anne en Mirjam?
    Hoe smaakt het eten?
    Hier gaat alles goed.
    We hebben afgelopen woensdag het boekenbal afgesloten met een voorstelling en poppenkast voor kleine kinderen en een chinees buffet.
    Erg gezellig.
    Nu zijn er geen lessen meer en kunnen wij als docenten alle projecten evalueren en herschrijven.
    Dat ben ik vandaag aan het doen met Het jaar Rond.
    Zoals je kunt lezen gaat alles goed.
    hartelijke groeten,
    Jane-Lies de Meer

  • 15 Juni 2007 - 16:05

    Maaike:

    heeeej meissie..
    Nog steeds alles goed daaaar!!!
    heb je nog steeds na je zin hopelijk wel.
    het is erg indruk wekkend je fotos en je verhalen.
    ik blijf je volgen meid
    xx maaike

  • 23 Juni 2007 - 11:26

    Marja Hasert:

    Wat ontzettend leuk om op deze wijze op de hoogte te zijn van je wel en wee!
    Wilma had het me gemailed en ik heb het met veel plezier gelezen.

    Geniet vooral van deze prachtige kans.
    Ik ben gewoon jaloers op je!!

    Sterkte met de bactierie; gauw weer op de been!!

    Groetjes
    Marja Hasert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Dit is mijn blog over mijn tijd in Barcelona. Ik geef hier Nederlandse les aan kinderen die Nederlands als tweede taal leren. Eén ouder is dan ook Nederlands(e). Daarnaast ga ik 10 uur per week naar school om zelf Spaans te leren.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 15215

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 31 Juli 2016

Barcelona

30 Mei 2007 - 31 Mei 2007

Kenia

Landen bezocht: